Tietoa meistä
Ensimmäinen koruliike avattiin vuonna 1999 Heilbronnin kaupungissa Saksassa, ja yrityksen pääkonttori toimii yhä tässä kaupungissa. Kahdeksan vuoden jälkeen koruliike vakiinnutti asemansa. Yrityksen liikemalliin päätettiin tehdä muutoksia, ja vuonna 2008 hääkorut saivat enemmän huomiota valikoimassa.
Yritys kasvoi nopeasti pienestä liikkeestä yhdeksi johtavista yksilöityjen korujen jälleenmyyjistä etenkin Euroopassa, ja vuonna 2011 yritys päätti valita nimekseen Glamira. Näin Glamira Saksa perustettiin. Loppuvuodesta 2011 Glamira laajensi toimintaansa Iso-Britannian ja Espanjan markkinoille.
Vuonna 2012 Glamira alkoi suunnittelemaan omia tuotteitaan. Tämä liiketoimintamalli on auttanut yritystä laajentamaan ulkomaille nopeaan tahtiin, ja samana vuonna Glamira Saksa jakautui kolmeen eri sivuliikkeeseen; Glamira Saksa, Glamira Itävalta ja Glamira Sveitsi.
Vuonna 2013 yritys laajeni Tanskan, Ruotsin ja Ranskan korumarkkinoille ja tuotantoyksikkö perustettiin Saksaan. Glamira aloitti oman tuotantolinjan vastatakseen tehokkaasti asiakkaiden tarpeisiin, ja koska Glamira haluasi tulla tunnetuksi rehellisyydestä ja luottamuksellisuudesta asiakkaiden parissa. Samaan aikaan Glamira alkoi kehittää verkkokauppainfrastruktuuria, jossa toimii tutkimus- ja kehitystoiminta, ja jossa verkkokaupasta tilatut patentoidut tuotteet voidaan yksilöidä tietotekniikkaa apuna käyttäen prosessinomaisesti. Asiakkaiden toiveiden mukaisesti yksilöidyt korut ovat yrityksen pääliiketoimintamalli, ja Glamira pyrkii laajentamaan tätä prosessia uusilla projekteilla.
Vuoden 2013 lopussa kasvava yritys laajensi toimintaa Suomeen, Italiaan ja Intiaan.
Yritys on tunnettu maailmanlaajuisesti vahvasta asemastaan timanttimarkkinoilla ja tuoreesta innovatiivisesta otteestaan. Glamiran tavoitteena on kehittää maailmanlaajuinen yritysrakenne, joka tarjoaa kilpailuetua globaaleilla markkinoilla. Yrityksen liiketoiminta on kasvanut erittäin nopeasti viimeisten kahden vuoden aikana, ja työntekijöiden määrä on kasvanut 90 henkilöön. Glamira jatkaa edelleen kasvamistaan, ja vuoden 2014 lopussa yritys laajensi toimintaansa Turkkiin, Australiaan, Norjaan, Venäjälle, Japaniin ja Brasiliaan.